Argumentum ad Verecundiam

The purpose of this collegium is to establish a group for those interested in ancient philosophy and a place where philosophical discussion and study may take place. Join at: http://romanrepublic.org/civitas/joint_ ... sophiae/42

Moderators: Marca Marcia, Gaius Flavius Aetius, Paullus Aemilius Gallus, Aula Flavia Philippa

Argumentum ad Verecundiam

Postby Gaius Florius Lupus » Wed Mar 29, 2017 11:35 am

Salvete philosophi!

Today I want to try something new and open a thread with a Latin post. It is about an invalid mode of philosophical reasoning, the argument from authority.

Auctoritas est modus probationis rationalis circumeundae, quo aditus apertus ad mentem humanam patefacitur. Auctoritas quamlibet informationem vel praeceptionem in mentem humanam introducere potest et ea sine quaestione, sine dubitatione vera necessariaque accipietur. Fieri potest, ut auctoritas homo aut scriptura sit.
Modus potens est, ut plurimae notitiae scientiaeque ab eadem generatione in secundam generationem tradantur. Traditio tantae multitudinis notitiarum scientiarumque impossibilis esset, si omnia probanda essent.
Cum acceptatio auctoritatis utilis et necessaria ad disciplinam puerilem sit, tamen debilitas humanae mentis est, qua scientia falsa et maligna aeque in mentem humanam introduci potest.
Plurimi homines multas opiniones falsas vel non probatas habent, quae auctoritatibus in suam mentem per aetatem puerilem introducebantur. Ergo eas agnosci et removeri necesse est. Omnia in auctoritate fundata dubitanda probandaque sunt.
Nihil credendum est, nisi observatione directa vel deductione logica probatum est.
Argumentum ad auctoritatem (verecundiam) fallacia logica et invalidus modus ratiocinandi est.

Valete!
C. Florius Lupus
User avatar
Gaius Florius Lupus
 
Posts: 595
Joined: Tue Feb 16, 2016 11:33 am
Location: Africa Magna

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Publius Sextius Laevus » Sat Apr 01, 2017 8:12 pm

Salvete Lupe Philosophique

Lupis ait "Omnia in auctoritate fundata dubitanda probandaque sunt.
Nihil credendum est, nisi observatione directa vel deductione logica probatum est."

Ante incensum ignientem in ara observationis et logici, finem sensibus nobis quaesimus. In secundum liberum Academica Ciceronis de sensibus hominibus deliberati sunt. Non certum sed probabilis observatio ipsa sint. Atque deductiones logico dumtaxat veritate propositionis.

Vivens cum incertis difficilis est. Natura hominibus vacua scientis abhorret. Estne vir esse scire? Sed scire certe loquens homo deum adsumit. Autem non scire "tamen nec illi defecerunt neque nos studium exquirendi defatigati relinguemus; neque nostrae disputationes quidquam aliud agunt..."(1). Plenum scientium in unum vivendum nequimus, autem plenitudine mentium nunc et saeculorum. E operis mentium aliarum attollimus.

Quaeso, haec auctorita, quomodo libertare mentem e certo absoluto cuius relatio orbi se orbem sola est?

Valete
Laevus

1. Academica, Cicero, liber II - 7, Loeb editio A. D. MCMXXXIII pagina 474
'Fiat Lux! Fiat Vita!'
User avatar
Publius Sextius Laevus
Senator
Senator
Consul
Consul
 
Posts: 371
Joined: Mon Apr 18, 2016 12:12 am

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Gaius Florius Lupus » Sun Apr 02, 2017 1:18 pm

Salve Laeve!

Litterae tuae mihi valde pergratae fuerunt.
Verba allata Ciceronis quoque ipsum argumentum ad verecundiam sunt, sed ego culpabilis eiusdem criminis sum, quia illud, quod de observationibus et logica scripsi, ab Epicuro dictus erat.

Verum est ut veritas deductionum ex veritate propositionum pendet, sed propositiones hae observationes sunt.
Observationes non modo sensibus nostris, sed etiam instrumentis scientificis efficiuntur. Observationes et deductiones logicae probati methodi scientifici sunt. Aliquid non est argumentum validum, quia ab viro praeclaro dictum sit, sed modo quia observationibus experimentisque probatum est.

Non dixi auctoritas absolute inutilis, sed dubitabilis sit.

Vale!
C. Florius Lupus

P.S.: Ignosce mihi, ultimam sententiam tuam non intellexi. Fortasse aliis verbis dicere potes.
User avatar
Gaius Florius Lupus
 
Posts: 595
Joined: Tue Feb 16, 2016 11:33 am
Location: Africa Magna

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Publius Sextius Laevus » Sat Apr 08, 2017 7:51 pm

Salve Lupe,

Quaeso, haec auctorita, quomodo libertare mentem e certo absoluto cuius relatio orbi se orbem sola est?


Quomodo, el in terra plenitudine e vita certa delicatissima, vel in luctifica pravitate e mente contumacis decreti, realitati veritatis scienti trahere?

Quomodo mens e logico circulare in cunabulo infixo ea liberare - 'Sapere aude'?

Vale
Laevus
'Fiat Lux! Fiat Vita!'
User avatar
Publius Sextius Laevus
Senator
Senator
Consul
Consul
 
Posts: 371
Joined: Mon Apr 18, 2016 12:12 am

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Gaius Florius Lupus » Sun Apr 09, 2017 1:23 pm

Salve Laeve,

Verum est conclusiones saepe incertitudine rerum et causarum esse efficendas, tamen ex logica evadere non possunt. Fundata in observationibus rerum ratione mathematica decernere possumus quae conclusio probabilior sit.

Socrates dixit, sciat se nihil scire. - Ego autem dico: Omnes res scimus, quae nobis sciendae sunt.
Si aliquae res nos pertinet, plurimas observationes habemus, ut conclusiones efficiamus.
Si aliquae res nos non pertinet, nullae observationes habemus, ut conclusiones efficiamos, neque conclusiones nostrae necessariae sint.

Vale!
C. Florius Lupus
User avatar
Gaius Florius Lupus
 
Posts: 595
Joined: Tue Feb 16, 2016 11:33 am
Location: Africa Magna

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Publius Sextius Laevus » Sun Apr 09, 2017 9:51 pm

Salve Lupe

Sic autem si una parva observationem habes, ita est res tibi pertinet conclusionesque efficienda sunt? Oculos habentes non omnes videmus et aures habentes non omnes audimus, sed illud non videtur nec auditur tamen consequente sit.

(Salvete Lectores; is de esca-pisce libante, sed sibi fuscinulam non mordere fuit! ;) )

Vale
Laevus
'Fiat Lux! Fiat Vita!'
User avatar
Publius Sextius Laevus
Senator
Senator
Consul
Consul
 
Posts: 371
Joined: Mon Apr 18, 2016 12:12 am

Re: Argumentum ad Verecundiam

Postby Gaius Florius Lupus » Mon Apr 10, 2017 11:46 am

Salve Laeve!
Existentia eius, quod numquam videtur, numquam auditur nec alio modo percipitur, probabilis non est. Si quaequae res nos pertinet, certe necesse est nos eam aliquando quoquo modo percipere.
Vale!
User avatar
Gaius Florius Lupus
 
Posts: 595
Joined: Tue Feb 16, 2016 11:33 am
Location: Africa Magna


Return to Collegium Philosophicum

cron