My opinion about the RomanRepublic (french)

The social and political heart of the respublica community

Moderators: Publius Iunius Brutus, Lucius Aurelius Curio, Titus Flavius Severus, Lucius Livius Seneca, Marcus Flavius Celsus, Tiberia Salvia Alba

My opinion about the RomanRepublic (french)

Postby Lucius Metilius Niger » Wed Dec 21, 2016 6:55 pm

Chers amis de la RR,
pardonnez moi d'écrire en français, mais étant donné que je vais clarifier ici mes opinions, c'est nécessaire.
Je pense que c'est mieux également d'écrire ici que sur Facebook.. désolé donc pour le débat d'hier sur le groupe du CDR.
je vais être très franc, et si je réagis comme cela, c'est que le sujet du Polythéisme me tient à coeur, et que vous me tenez à coeur, en tant que frères et soeurs de spiritualité.

Ce n'est pas du tout un problème que vous soyez une jeune organisation, bien au contraire. Notre association Pharia a été créée en 2014.
le problème, pour moi, et je l'ai dit à plusieurs reprises, relève de l'Hybris (excès, démesure). Mais il faut que je vous explique pourquoi je parle d'Hybris.
Je suis désolé, je vous aime beaucoup, et je crois très sincèrement que c'est très bien de créer une organisation (virtuelle et réelle) pour solidariser les Romanisants, et les Cultores surtout. En ce sens je suis très solidaire avec vous, sinon je ne serai pas ici pour vous parler.
Je considère, sans vouloir vous offenser que votre République n'est pas une République dans le sens Politique et politico-religieux, c'est un forum de discussions, associé à un site web, et, éventuellement une jeune communauté spirituelle, comme la mienne. Il ne faut pas tout mélanger car c'est très dangereux de vouloir rejouer la République dans les moindres détails. Peut être que ça vous amuse, mais moi pas, et je connais beaucoup de cultores qui ne sont pas amusés non plus, et qui sont ennuyés. Je pense aussi, sans être superstitieux que nos Dieux n'aiment pas cela. Nous n'avons pas besoin de recréer une République illusoire pour honorer les Dieux. Ou alors dites clairement que vous êtes une communauté de jeu de rôles sur la base de la Rome ancienne, mais que vous n'êtes pas et que vous ne serez jamais Rome spirituelle telle qu'elle a pu être jadis. Soyez honnêtes avec vous mêmes et avec les autres, et de grâce, ne soyez pas prétentieux.
A cause de cela, je pense que vous reproduisez les mêmes tares que Nova Roma, en vous substituant à l'ancienne République de Rome. Si vous restiez à votre place, humblement, comme un vrai forum/site web païen US et international de romanisants, il n'y aurait aucun souci, et les gens vous rejoindraient sans hésiter.
Je ne suis pas le seul à penser cela, car beaucoup de cultores en Europe ne comprennent pas votre façon de rejouer les sénateurs par internet, de promulguer des "Lois", de faire des Lettres Consulaires, de faire des Déclarations en grande pompe, et de décider de tout à la façon romaine. Et le fait que le site internet soit très bien fait, n'y changera rien. Je le répète, vous n'êtes qu'un forum et une association, une communauté de solidarité, et non pas un Etat souverain, et encore moins l'Etat romain de l'antiquité, ni même celui de la modernité. Certains d'entre vous m'ont dit que votre communauté n'était pas LA communauté, mais vous vous placez de façon à ce que vous soyez LA communauté....

En faisant cela, pour moi, vous faites comme Nova Roma, vous brûlez les étapes, vous faites pêché d'Hybris, d'orgueil, de démesure, d'excès, et de vanité, en plus de brandir le spectre de vouloir "vassaliser" l'ensemble des communautés déjà existantes, qui essaient lentement de se structurer localement, comme la mienne. Vous amenez les autres à adhérer à votre système et sonc à votre "autorité" (de fait). Je suis navré mais nous ne serons jamais des "vassaux" des romanisants des USA, car la Romanité se fait en Europe, en réel, jour après jour, car là bas, (mais dans le monde entier aussi bien sûr, car c'est un héritage commun) l'héritage culturel et spirituel est encore vivace.

Lorsque vous aurez compris que la Romanité n'est pas un jeu de rôles, mais guidé par une Culture, une Religio et une spiritualité riche et complexe, des patrimoines de l'Humanité (je sais que vous le savez en vérité), je pense que nous pourrons vraiment travailler ensemble. En attendant, moi et tous les autres cultores en France, et dans les pays de l'Europe, nous attendons que vous vous réveilliez de vôtre rêve enfantin, et que vous compreniez que l'important n'est pas dans le virtuel, dans les procédures républicaines, mais le réel, que l'important n'est pas dans le fait de rejouer une République antique et disparue, sur un forum, mais dans le fait de vivre chacun sa Romanité, son héritage, dans la vie de tous les jours, sa tradition, à cheval entre tradition et modernité, de façon digne et honorable, sincère humble et pieuse, en toute continuité de nos Histoires respectives. Là où la république nous apporte, c'est que Rite public était très important à Rome, et Rome était une Communauté, oui ! mais pas en virtuel ou par écrans interposés. réunissez-vous, et honorez ensemble, comme nous le faisons en Europe. utilisez l'Internet pour ce qu'il est, et rien de plus. N'utilisez pas l'Internet pour créer une égrégore de Rome, c'est un Hybris.

Ne voyez pas dans mes mots des attaques, non, je vous dit tout cela en frère, et ami, comme un citoyen, comme quelqu'un qui souhaite que les Romains dans le Monde soient solidaires, et travaillent ensemble, créent ensemble; l'internet nous aide à cela, mais il y a une façon de le faire, et je pense que ce n'est pas en reproduisant la mauvaise habitude de Nova Roma, ou de la RPR en essayant de recréer une Rome virtuelle, avec ses rouages et ses lourdes Institutions. Notre Patrie Romaine est transcendée, comme dirai un frère, et un ami à moi, notre président, et notre Pontife en rituels, c'est une "Méta-Patrie", elle est en chacun de nous. Il faut donc réfléchir autrement, de façon plus en phase avec le monde moderne, en s'inspirant un peu, mais en cessant de copier l'ancienne république romaine, et de vouloir ériger des fondations qui si elles ont la beauté impalpable, la candeur du Passé, sont bancales en réalité, car elles ne reposent sur pas assez d'éléments concrets, contemporains, vivants, comme une communauté humaine qui se rencontre, mange ensemble et célèbre ensemble. (même si c'est tous les 10 ans, c'est déjà mieux que rien) Ré-humanisez tout cela !

Prenez mes mots comme des conseils, car le jour où votre organisation se divisera, comme toujours avec ces usines à gaz, pour des guerres d'égos, par des avis divergents, qu'elle prendra la direction que vous ne souhaitiez pas au départ, vous penserez à ce que je vous ai dit. Prenez cela comme des conseils, et un jour, peut être, l'ensemble des romanisants en Europe ne vous verront plus comme des simples revivalistes, passionnés excentriques, mais comme de vrais frères polythéistes d'outre-atlantique, prêts à vivre leur spiritualité, leur religion comme une religion antique, mais bien moderne, les pieds et la tête sur les épaules. Nous vous ouvrirons nos maisons.
nous sommes tous des quirites, des hommes égaux devant les Dieux. Que vos chefs arrêtent de se prendre pour des consuls alors qu'ils ne sont que des administrateurs, des leaders locaux, et qu'ils se concentrent sur l'essentiel, c'est à dire construire leur(s) communauté(s) américaine(s), humainement, patiemment, (regardez ce que fait très simplement la CPR en Italie) puis éventuellement ensuite chercher à solidariser les autres romanisants dans le monde, ou si vous le faites en même-temps, alors faites-le avec l'humilité et la simplicité qui doit être de mise, en toute honnêteté intellectuelle, car vous brûlez des étapes essentielles en plus de faire preuve d'une prétention excessive et outrageante, aux yeux des Dieux, mais aussi aux yeux des autres cultores dans le monde, comme nous.

Pire que tout : Peut être sans le vouloir, vous faites miroiter aux plus passionnés et excentriques d'entre nous le fantasme d'une Rome ravivée politiquement, d'une république ou d'un empire qui pourrait revivre (alors que non) et en faisant cela vous pourriez laisser croître le fondamentalisme, et l'extrêmisme alors que les sciences de la Spiritualité, de la Philosophie et plus généralement de la Culture sont les seules richesses héritées pour demain et que nous devrions être d'accord sur le fait qu'il faut promouvoir ces choses, honnêtement, et objectivement, en toute sincérité, et honnêteté, plutôt que par la tentation de l'égo (les titres etc) l'hybris, le rêve d'un âge d'or retrouvé, qui mène à la folie de l'intégrisme idéologique, politique ou religieux quel qu'il soit.
Soyez intelligents. Si vous aimez vraiment Rome, nos ancêtres et nos Dieux, vous comprendrez ce que je veux vous dire.

Amitiés et fraternité.

(PS : mon opinion à l'encontre de votre RR ne cause pas de tremblements de terre en Italie, certains d'entre vous font preuve de superstitio, en croyant que ceux qui ne vous suivent pas sont des impies, ceux qui ne vous suivent pas ne vous suivent pas c'est tout. Désolé les amis, mais vous n'êtes pas le centre du monde.)
Lucius Metilius Niger

Re: My opinion about the RomanRepublic (french)

Postby Lucius Curtius Philo » Thu Dec 22, 2016 4:22 am

Salvete,

Some have falsely claimed that the modern Roman Republic seeks to control and centralize the CDR. Nothing is further from the truth. The Declaration of the Roman Republic protects local expression of the ancient Roman religions. Notice the plural? It seeks to provide a network of communities by which friendship, growth and collaboration can occur. In this way a major reason for the existence of the ancient Republic is restored for the present.

There is strong historical basis for this idea. The passage below from Schied's, The Gods the State and the Individual discusses this fact.

Image

valete.

Philo
L. CURTIUS PHILO COS. SEN.
Lucius Curtius Philo
Consul
Consul
Senator
Senator

Postby Gaius Florius Lupus » Thu Dec 22, 2016 11:45 am

Salve Metili Niger,
Salve Senator!

The current structure of our Republic can be explained by the fact that it evolved out of Nova Roma. NR gave the principle example how to manage a Roman community and only slight adjustments were done to establish mechanisms, so that what happened with NR would not repeat itself.

However I have to admit that I share somehow the concerns voiced by Metilius Niger. This is why I have not sought any political office yet.
In a real republic the magistrates would have imperium, i.e. power over life and death, and there would be a body of enforcers to give authority to the laws and edicts of the magistrates. This is neither the case nor intented, so we are not a political entity. Therefore political offices make no sense.
It would be better to focus on being a community for the Religio, similar to the Communitas Populi Romani mentioned by Niger, but which is unfortunately Italian only. Instead of magistrates we should have a Collegium Pontificum and work for a unification of the Cultus Deorum worldwide. We need to become something in the real world. We cannot simply ignore the existence of modern nation states and the European Union. These institutions have developed out of the Roman Empire and are quite real. We even have to accept that we cannot have a pontifex maximus, since this office is currently held by a Christian. If he does not relinquish it to us, the highest offices available to us are the one of the Rex Sacrorum and the Flamen Dialis.
We cannot live in a parallel, virtual reality, we have either to accept the facts of the real world or change them. Somehow we have to fit into the reality of the XXI century. And the example should be the Catholic Church. They do it quite well and successfully (at least until recently), they only worship the wrong (i.e. foreign) gods and have included too much philosophy into religion.

So I think Metilius Nige has a point here that needs serious consideration.

Di vos incolumem custodiant.

Valete!
C. Florius Lupus
Gaius Florius Lupus

Postby Lucius Metilius Niger » Thu Dec 22, 2016 11:58 am

Thanks Gaius Florius Lupus,

You re not "Senator" but your response is better than all the Senate together

The current structure of our Republic can be explained by the fact that it evolved out of Nova Roma.

okay I understand now .. RR is an emanation of NR.. with many mechanisms inspired by NR

Therefore political offices make no sense.
absolutely, and that's why I'm so severe..

It would be better to focus on being a community for the Religio, similar to the Communitas Populi Romani mentioned by Niger, but which is unfortunately Italian only. Instead of magistrates we should have a Collegium Pontificum and work for a unification of the Cultus Deorum worldwide. We need to become something in the real world. We cannot simply ignore the existence of modern nation states and the European Union. These institutions have developed out of the Roman Empire and are quite real.
Right ! it was why I was so happy to see Cassia meet the CPR in Italy.... but you / we don't need to "unify" the Cultus Deorum communities exactly, but simply just solidarize them in a or many networks like Facebook, or here. like is already is !
the real world is the most important. In Europe our communities wait for you to fraternize together, not by Internet in a false and pretentious Republic, but in reality ! in real-life ! this day will come, and you will can say Rome is alive then.
Lucius Metilius Niger

Postby Gaius Curtius Philo » Thu Dec 22, 2016 2:02 pm

Regarding the Pope having the post of Pontifex Maximus: Yes, he has the original universal pontificate maxima and no one in our Republic is claiming it or contesting it. We cannot, and will not, claim authority over the entire Roman Religious Community from the old titles. If we ever do revive the Pontifex Maximus position it will be tied to the Roman Republic only and those who follow it.

We are not attempting in the Republic to unify under one authority the roman religion or the roman people. That has been tried once and failed. What the RR is and is not has been spread around a lot here but I have the impression most dont seem to really understand it.

Niger, you talk about extremism and vassalage. The RR has never shown any interest in either. Our Declaration shuns extremism and I have received the complement of citizens for the political neutrality of the RR. We also do not intend nor demostrated ever to intend to "vassalize" anyone. On the contrary, we repeatedly offered free help to all and were shunned by many without cause. Even our internal communities (linked directly to the RR) have complete local autonomy. In all, your accusations arent really substantiated in reality. You speak a lot about leaving the virtual world and going to the real world. Well I ask you to do the same regarding the RR and start seeing the REAL RR and not the fake one that people placed in your head. The Real RR is a group of flesh and blood individuals who have been working tirelessly for our community for the past year and without receiving a penny for it. You speak of humility but have shown very little of it yourself. You come with much more hybris then we could ever achieve. Mocking us and calling us brothers on the same phrase. You speak falsehoods of how we work and attack the people that works for this group and yet claim to be a humble cultor. No amice, I think you are far from humble and you should reexamine that.

The RR does not wish to be a Religious Org nor does it wish to control all other orgs. All it wishes to ia to be a facilitator and a flag of hope to all romanitas. That is why we have political offices instead of a co-opting Collegium Pontificum alone. We want a Collegium Pontificum to FORM ITSELF inside the RR to represent our citizen cultores? Yes we do and we have taken steps towards that. But we also want to tend to and assist our non-cultores. We have elected officers to do so to all. Would it be better for you if the Consules were named "managers", the Senate "advisory board", the Censores "Secretaries" and so forth? Because that is what they are legally in our organization. Why do we have them? Because we are a non-profit organization that needs proper administration and we need a hierarchical degree of administration so that too much power doesnt concentrate on the hands of few people. We made the system in a way that it represents a plurality of opinions and stops any one person from controling our non-profit org. Why then the title names? Because we are part of the Roman Nation (we are not THE Roman Nation, but are a part of it) and we celebrate this fact in all ways we can. We call our leaders Consules as a nod to the ancient leaders of the Old Republic. We call our advisory board the Senate because the Senate was the advisory board of the Old Republic. We give it these names because it is our cultural heritage and it must be celebrated. And our structure mimics the ancient Roman Republic because we firmly believe it to be an efficient and well balanced form of governing and administrating. We organize as it was organized because it is efficient to do so and we name our offices from it because it is culturally relevant.

We are not THE ONLY Roman Republic. We are A Roma Republic, something we repeated many many times but you seem to not understand. We are not here just for the cultores but for the reenactors, the latinists, the roman law enthusiasts, the philosophers, the roman artists and even the roman turists! We are here to assist all of them. So Im sorry but you wishing us to simply dismantle it all to join the "cultor community" (as if we somehow have been deliberately seperating ourselves from them!) makes no sense. We are a community made of more then Cultores and our institutions reflect that. We have cultores in Europe inside the RR and we have a small community there. We hope to help it grow. We also hope to help independent outside communities grow as well if they let us help them, but that will depend on them not us.

So as you see, we are not a "sect" of cultores. We are a community of cultores and non-cultores inside the LARGER Roman Community. There is no hybris in looking up to our ancestors and emulating them. You speak of hybris as one speaks of "sin", probably because you still are in one way or another in a christian mindset. We have very pious cultores in our community that have been cultivating the Gods both for themselves and our community (praying for cultores and non-cultores alike!) and you insult them when you call our community unreal. We are as real as any other group and we are a dedicated one.

So with all sincerity, I think you neither understand the RR nor has attempted to do so very much. If you ever have any more doubts, please talk to me and I will answer Any question. If you want to meet with the leadership of the RR and talk to them I can arrange it for they are very accessable people. I think you should reexamine your actions and ask yourself "have I been humble? Have I been fair?" Because you came to us with distrust and with much pride. You hid the pride under layers of pretty words but in the end you made it clear that you want to put us "in our place" where you are superior and we are "just a virtual board". I think you should seriously reexamine your words and think if it was not you who spoke with hybris towards hardworking people who never asked anything from you and only offered to help. Do you think the Gods want that? Reflect on it please...

Anything else you want to know, please ask.
"Ignis aurum probat" - Seneca
C. Curtius L. f. Vot. Philo Aurelianus
Gaius Curtius Philo

Postby Publius Iunius Brutus » Thu Dec 22, 2016 2:16 pm

Brutus sal.

Okay, I have sat back and observed this conversation. But I feel I need to respond as there appears to be a complete lack of understanding of why the RR was structured the way it is, and even what this Republic is meant to achieve. Niger, I have tried to explain this to you in the past. You appeared to agree with me at the time. But for posterity, allow me to make things clear here for everyone.

First some background. I have been involved in Roman Restorationism and the CDR for almost 17 years which is about half my life. NR had an early influence on me, as it did on many of us. But I was not active in NR during the darker days. This was due to real life commitments at the time and the status of NR itself. Before the idea of the Roman Republic came to mind I studied the status of the Roman community for about a year. Others involved with the Academia Minervalis helped me, men such as Philo, and Laenas. As part of this research, we read every post ever made within NR. You can do it yourself if you wish: http://academiaminervalis.org/NRForumArchives/

The many errors of NR were identified through this process. Our original goal was to apply these lessons to NR, to reform it. But this task quickly evolved into the Roman Republic due to many reasons, but importantly for efficiency and probability of success.

NR was a failure. But the whole experiment was not a failure. There are kernels of exquisite material within the system devised by NR. In founding the Roman Republic we desired to breathe life into these good elements while creating a system that sheds the toxic elements from inside and outside the Roman Republic community. Some of these various good features are explained below.

I) What is the Roman Republic and its purpose?

The Declaration describes this in great detail. http://www.romanrepublic.org/wip/declaration.html

But let me point out some key elements. The Roman Republic does not aim to become a nation state like the Vatican or anything like that. There seems to be some confusion here. Instead, and Niger hints at this idea, the Roman Republic recognizes a cultural-spiritual nation already existing. It existed long before the Roman Republic, and it consists of all Roman groups. But here is the situation today. None of these groups work towards any unified aim with great regularity. Latinists, historians, reenactores, cultores, enthusiasts etc. all can benefit from each other by finding common ground. The Republic is that common ground - I hope. Even different communities of cultores struggle to find common ground, despite being all cultores. Again, the Roman Republic is designed to serve as a location where a mosaic of interests, groups, and people can voluntarily contribute to a cause and project greater than any one region or interest. The modern Republic is very similar to the ancient Republic in this goal.

But let me be absolutely clear. The Roman Republic is not online only. We are not a website alone or a single community based in one location alone. We are very much about real life, as much as your group Niger. This would make sense, as we consist of people who are dedicated to living Romanitas. The Roman Republic recognizes a national, real life, blood, and flesh, community already existent, and we seek to provide the tools needed to connect across divides. Similarly, we are about creating local communities where they do not exist and assisting those that already do. We are a place to pool resources, talent and build offline and online. I have met several citizens of the Roman Republic face-to-face. I pray for this community. I have donated much of my own treasure to this community. We are writing real books and working towards establishing physical places to gather as cultores. To say we are only "online" just shows me that you are not aware of the activities we are engaged in, and not aware of the goals of this organization. We use the online medium to allow a level of offline development that hopefully is unprecedented.

You mention vassalization of other groups. This is pure fantasy. Where are you getting this idea? First, such a thing is forbidden by the Declaration. Second, we have only sought to invite groups into our project. Not as vassals, but as independent and voluntary partners. That is the whole purpose behind the Collegia and Societas system. Nowhere have we attempted to mandate the activities of another group. If we ever did, I would denounce it.

You speak of the Roman Republic being North American in leadership and power. This is just incorrect. In reality Europeans hold a slight edge in influence. Only one corporate director, myself, is from North America. I am also not American, I'm Canadian. A large chunk of our Senate is from Europe and most of our elected officers are from Europe. Furthermore, we designed the Roman Republic (learning from NR) to take into account geography. 50% of the Comitia Tributa's electoral power is guaranteed to Europeans.

This takes me to another major topic...

II) Why have magistrates and senatores?

Did we consider other systems of governing this corporation? Absolutely. But we selected this one for some key reasons.

I. It provided good regional representation
II. It provided logical influence to those who contribute funds/time to the Roman Republic
III. It allowed for the development of a Sacra Publica - something which is 50% of the CDR. You cannot restore the CDR without a Sacra Publica. Yes, the Sacra Publica of today will be different from antiquity. But having a Sacra Publica in an updated form is more true to the old ways than simply saying it can't exist.
IV. The offices provide a logical framework for developing regional chapters of the corporation.
V. The offices provide good checks and balances on corporate power - a problem in almost every other group in my opinion.

The Roman Republic of old had a good system for achieving our modern goals both organizational and spiritual.

Now, one would be delusional to assume a modern Roman Republic consul is the same as an ancient consul. We do not intend for this. But we do intend to adopt and update some of the traditions of old to the present. Part of this includes general leadership and organizational structures. Legally, in the corporate bylaws, consules are managers, censores are secretaries etc. If the name consul bugs you, you just as easily could assume a traditional corporate title... The important fact from a corporate standpoint is not the title, its the modern responsibilities associated the office.

NR did not fail because of it had senatores et al. It failed because it had no good checks and balances. It had a sloppy system of governance that allowed assholes to take control. This could not occur here with such ease because of the way the corporate officers are arranged and distributed. Regional power must be shared, no one can be a dictator (against the bylaws), no one can expel a person unilaterally, no one can unilaterally censor another person, no one can remove community rules on a personal whim. This structure allows the Roman Republic to be this safe melting pot of peoples and communities. Adopting an updated version of the traditional Roman republican model meets the needs of our objectives. Why reinvent the wheel when we can simply modify and update a Roman system designed to attend to competing interests?

I could go on about why many of these ideas expressed in this thread are entirely divorced from the intended purpose and vision of the Roman Republic. But I will stop here for now, and allow those here to ruminate on these important points.
Publius Iunius Brutus
Consul
Consul
Senator
Senator
Martis et Minervae Sacerdos
Martis et Minervae Sacerdos
Lictor Curiatus Magister
Lictor Curiatus Magister
Augur
Augur

Postby Quintus Furius Camillus » Thu Dec 22, 2016 2:43 pm

SALVETE!

What alternative reality are you in? It sounds very unpleasant. Who is force feeding you such rubbish information?

If other groups "feel" like they are losing control to the RR it is their insecurities speaking. This is not the fault or intent of the Roman Republic. The Roman Republic is about ONLINE and OFFLINE collaboration around a flag all participants WILLINGLY rally around. Don't like it, don't participate and go it alone.

For someone that ran for Quaestor only a few weeks ago, it seems like something nasty and potent got to you.

VALETE!
Quintus Furius Camillus
Senator
Senator

Postby Lucius Metilius Niger » Thu Dec 22, 2016 3:31 pm

Sorry if I seems irrespectuous, aggressive, but I'm in waiting for a reaction. a debate.. i'm not an evil man
it's not hybris, I'm just afraid about the risk of roleplay, politics or sectarism in this type of community. It's possible I use stereotypes against you because I don't know you well at this time. Sorry again, Please understand me, NOVA ROMA and these type of virtual republic makes us (I'm not alone) very mistrustful ... paradoxaly I wait a lot of our possible future friendship/partnership, so before be sure for that, maybe I just need to be reassured.. I'm not a troll, I'm a serious Cultor who try to live his spirituality with others pacefully. who try to grow Cultus Deorum in my country, not for make proselytism and earn membres, but just live normaly, with dignitas and honor.

I understand now you seek to solidarize persons around love of Rome, cultores, but also rehenactors, and simple people who love Romanitas. It's a Noble view.
I understand your community is not only a Community for Cultores, it's not a sect, and thats not a roleplayer board, and not a Politic org, just a "Roman republic" for all these people who want. I think I'm more reassured now.

Thank you very much for your responses.
Lucius Metilius Niger

Postby Caeso Cispius Laevus » Thu Dec 22, 2016 3:50 pm

Sal.

I think these are reasonable questions to ask. Anyone who has such questions should be welcome to ask them. Niger, you are certainly welcome to discuss such matters here in a respectful manner. Likewise, you are entitled to a respectful response. Camillus, once again, you go too far.

Niger, if you spend more time here you will find that we are very real and very much looking towards offline community building. The online aspect only allows us to connect as a large world community. That is important too. Both parts are important and needed.

The Roman Republic can't turn the clock back to the ancient respublica. I don't think it wants too. But we can build a new type of respublica for the modern cultural nation of Romanitas. This is a noble goal and one that is well on its way to being achieved. This respublica will have an elected leadership involving many groups who freely participate. It will provide a unified international voice for our cultural nation. It will also allow for talent, resources and knowledge to be pooled and used to help further local and international goals.
Caeso Cispius Laevus
Propraetor
Propraetor

Postby Lucius Metilius Niger » Thu Dec 22, 2016 4:34 pm

Merci Caeso et les autres, pour votre ouverture d'esprit,
et excusez moi encore pour ma méfiance et mon scepticisme, et si je vous ai semblé manquer de respect,
désolé pour mon manque de tact et de diplomatie, mais c'est le signe de ma franchise à votre égard, et non d'un esprit mauvais, ni contraire aux principes de la ResPublica.
Je souhaite justement être dans le faux lorsque j'affirme que vous êtes dans l'hybris, c'est une façon provocante pour vous faire réagir, et voir si mes craintes sont justifiées ou non.
Lucius Metilius Niger

Next

Return to Main Forum